joi, 16 iunie 2011

Pur și simplu muzică!

”Pur și simplu muzică!” Acesta a fost genericul unei emisiuni de miercuri, 15 iunie a.c., la Banat TV, acolo unde am asistat la un adevărat regal muzical susținut de cantautoarea Didina Curea. ”Dincolo de aparențe” a găzduit astfel un interpret cu o voce și un simț al compoziției remarcabile, o cântăreață pe care organizatorii de spectacole și promotorii de evenimente muzicale și de muzică bună ar trebui să se înghesuie literalmente să o promoveze. Didina Curea a vorbit despre muzica ei și a interpretat piese de pe albumul ”Nu mai sunt eu”, un album foarte bun, de o mare finețe compozițională și interpretativă. Albumul "Nu mai sunt eu" a fost lansat in toamna anului 2008 şi conţine 12 melodii, compoziţii proprii, versurile aparţinând poeţilor Adrian Sărmaşan, Valentin Văran, Ioan Jorz, Vicu Cojocaru, Petrică Ionuţ, iar trei dintre ele sunt semnate Didina Curea.



”Viaţa este ca un râu, fiecare vârtej, fiecare cotitură, ne călăuzesc spre ceea ce suntem meniţi să facem în curgerea prin această lume. Fiecare dintre noi aduce ceva unic, de aceea fiecare dintre noi are ceva unic de oferit celor din jurul său. Nu pot decât să mulţumesc bunului Dumnezeu că a pus o fărâmă din măreţia lui, dându-mi acest dar, pe care, din tot sufletul, doresc să-l împart cu dumneavoastră”, scrie Didina pe site-ul ei oficial.

Iată și câteva date biografice prezentate chiar de artistă:
”M-am născut în 27 decembrie, o zi de duminică, a anului 1970, sub zodia Capricornului, în oraşul Oţelu-Roşu - un oraş din Banatul montan, care, în vremea buniciilor mei, se numea Ferdinandsberg. Provenind dintr-o familie, în care s-au amestecat mai multe etnii (germană, maghiară şi romană) dragostea pentru muzică s-a manifestat, încă, din copilărie. Am un frate mai mare, care a îmbrăţişat meseria tatălui meu, electronica, eu moştenind pasiunea pentru muzică de la mamă.
La vârsta de 12 ani am frecventat, o perioadă, "Cercul de muzică" al "Casei Pionierilor" - unde am început să studiez chitara, dar pot spune că am fost, mai mult, un autodidact. În perioada gimnaziului am activat în cadrul formaţiei "Steluţele” - de pe lângă "Casa Pionierilor" - obţinând şi câteva premii, cel mai important fiind locul II - pe ţară, în cadrul Festivalului Naţional "Cântarea României". În 1989, am absolvit liceul, cu profil industrial, din Oţelu-Roşu.
După 1990 am început colaborarea cu corul de copii "Voinicelul" - condus de profesoara Adriana Caciuc. A urmat o perioadă în care am avut spectacole, alături de cei mici, atât în ţară , cât şi în străinătate. Cel mai important spectacol fiind cel de la "Festivalul de muzică pentru copii" - Weiz, Austria.
În 1997 am devenit membră a formaţiei de dansuri germane a "Forumului German" din Oţelu-Roşu, formaţie cu care am susţinut specatacole, atât în România, cât şi în Germania şi Austria. În anul 1999 am câştigat primul meu premiu, locul I la "Concursul de creaţie a muzicii germane" - de la Timişoara, concurs la care m-am înscris cu o compoziţie proprie, pe versurile poetului german, Peter Bart - din localitatea mea natală. Au urmat mulţi ani de activitate în cadrul formaţiei de dansuri şi de colaborare cu corul de copii "Voinicelul", înregistrări şi apariţii la radio şi televiziune. În anul 2006, am participat la tabăra de folk de la Calafat, urmând, înscrierea la primul festival de gen, Festivalul de folk "Poarta sărutului" - de la Târgu-Jiu - unde am obţinut premiul I . În acelaşi an am făcut parte din delegaţia celor care urmau să reprezinte România, la festivalul de la Lovech, Bulgaria. Octombrie 2007, prima ediţie a festivalului "Coroana" Braşov, festival la care am câştigat premiul II. O lună mai târziu, participarea la editia a II-a festivalul "Omul cu o chitara" - de la Brăila, avea să îmi aducă Marele premiu. Acesta a fost şi momentul când am decis să nu mai particip, ca şi concurent, la festivaluri-concurs, chiar dacă nu participasem decât la trei.
O lună mai târziu am început munca la ceea ce avea să fie primul meu album. Şi pentru că primul meu recital, ca şi cantautor, a fost în Cluj, un oraş atât de drag mie şi de care mă leagă foarte multe, am ales Clujul pentru realizarea acestui material. Alături de trei membrii ai trupei rock "Hazard" am început imprimările pentru albumul "Nu mai sunt eu". În vara anului 2008 am finalizat acest proiect. Până în prezent am avut mai multe apariţii la radio şi la televiziune.”




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu