joi, 24 noiembrie 2011

Prin ochii sindicatelor



Sindicaliștii din Blocul Național Sindical l-au numit pe președintele CJ Caraș-Severin ”ambasadorul confederației în relația cu politicul” Președintele Consiliului Județean Caraș-Severin, Sorin Frunzăverde, a primit ieri, într-un cadru festiv, medalia ”Personalități ale Blocului Național Sindical”. Distincția a fost acordată cu ocazia împlinirii a 20 de ani de existență a acestei confederații sindicale. Care, de altfel, se află acum în fața unor noi provocări interesante, așa cum a declarat cu mai multe ocazii Nicolae Țeicu Drăgan, președintele BNS Caraș-Severin, cel care i-a și înmânat medalia președintelui Frunzăverde, în prezența unor personalități din administrație și sindicate. ”Este un moment aniversar pentru noi, a spus Nicolae Drăgan în discursul său, moment în care am putut trage linie și să vedem ce am făcut. O spun însă cu regret, săgeata activității sindicale a avut un parcurs ascendent până în anul 2000, dar până în 2010 am ajuns la cea mai joasă țintă a mișcării sindicale. Am pierdut mult, am pierdut un contract de muncă la nivel național, fapt care se simte și are repercusiuni la nivelul membrilor noștri de sindicat, care, prin noua legislație sindicală, se numesc lucrători. Dar, suntem azi aici pentru că Consiliul Național al BNS a hotărât un lucru frumos, acceptat și votat de toți membrii acestui consiliu. Președintele nostru, Dumitru Costin, m-a delegat să înmânez domnului președinte Sorin Frunzăverde o distincție dedicată celui pe care noi l-am numit ambasadorul BNS în relația cu politicul. Am convenit, însă, să vorbesc din suflet, fără vreun speech pregătit. Pentru mine, cele mai importante lucruri sunt credința, echilibrul și competența. Când mă refer la credință, nu pot să omit legătura care s-a creat între Dumitru Costin și dv., domnule Frunzăverde, în 1994. Ați crezut în sindicate, în necesitatea acestei structuri. Echilibru, pentru că în județul Caraș-Severin ați ținut un echilibru între toate sindicatele și confederațiile. Chiar ați avut consilieri din rândul sindicatelor. De fapt, nu numai la sindicate ați menținut un echilibru. ci și în propriul dv. partid, drept pentru care vă felicit! Cât despre competență, de câte ori am venit cu o problemă la dv., ne-ați fost un real sprijin și un adevărat vizionar”. ”Cuvintele pe care le-a rostit dl. Drăgan sunt prea frumoase, a spus Sorin Frunzăverde. Aceasta și pentru că eu sunt primvicepreședinte al unui partid care a luat unele măsuri nu tocmai populare pentru sindicaliști și pentru bugetari. Aceasta e o realitate. cu atât mai mult, această distincție care mă onorează, are mai mult un caracter personal decât unul politic. E adevărat că începuturile mele se leagă de mișcarea sindicală. În martie 1990 am scris prima platformă din ceea ce ulterior avea să devină Cartel Alfa, pe care am prezentat-o la București primului ministru de atunci, Petre Roman. Atunci am susținut pentru prima dată revendicările muncitorilor siderurgiști, la acel început de nou ev în România. A fost o perioadă mult mai frumoasă decât cea de azi. Și pentru că aici sunt și reprezentanți ai sindicatelor bugetare, vreau să le spun că știu că situația bugetarilor este una dramatică. De aceea, încerc pe cât posibil să induc colegilor mei de la guvernare măsuri de creștere a veniturilor bugetare și a pensiilor, cât mai rapid. Sindicatele de la Reșița au reprezentat, nu întâmplător momente de afirmare ale sindicalismului românesc. Au adus cu ele un sistem de revendicări sindicale autentice, cum au fost cele din 1994, de la Reșița. Au fost și alte momente de emancipare sindicală la Reșița, de altfel. Orice om politic normal, cum cred că am rămas și eu în aceste zile, își dorește un partener sindical responsabil. Nu prea puternic, dar responsabil. De aceea, cred că această aparentă destructurare are doar un caracter episodic și că veți fi pentru noi și noi pentru voi, acel partener social cu care e nevoie de o coabitare autentică. Județul are în față mai multe provocări, dar am putea spune că am stabilizat cumva industria siderurgică, prin cele două combinate moderne, de la Reșița și Oțelu Roșu. Vom încerca să menținem pe linia de plutire, măcar, și UCMR, pentru că uzina a fost indisolubil legată de arhitectura industrială în întregul ei. Oricum, am convingerea că mișcarea sindicală din România își va ocupa locul pe care îl merită în România”. BNS va edita, începând de acum, o publicație săptămânală numită ”Pagina 1”, care va reprezenta, crede Nicolae Drăgan, un salt în ce privește cunoașterea mai bună a valorilor sindicale. (Articol apărut în Ziua de Vest, în 24 noiembrie 2011, semnat de Daniel Botgros)

Invitatul emisiunii ”Dincolo de Aparențe” din 9 noiembrie 2011 a fost Nicolae Drăgan, președintele BNS Caraș-Severin.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu